Brödbak, tvätt och en liten gangster...


Det här ska jag baka idag. Riktigt gott fullkornsbröd med linfrö och solroskärnor.

Och så behändigt med färdigmix!

Sen har jag tvättid idag också. (Påminner mig själv att jag måste ringa hit rörmockarn för att koppla in tvättmaskinen i badrummet). Jag är helt ärligt urless på tvättstugan! Jag har fanimej inte tid att tvätta 4 timmar i sträck. Hade jag kunnat ägna mig helhjärtat åt tvätten så hade jag hunnit köra 6 maskiner men oftast blir det bara 4. Och till råga på det så får man bara tvätta 5 ggr per månad. Grr...

Lugnt och skönt nu när Matteus är på dagis. Ja, förutom att Isabelle är i farten då... Den LILLA flickan är överallt! Hon hämtar grejer ur kylen, slänger saker i toaletten, häller vatten på golvet så fort hon får chansen, "sorterar" kläder UR lådorna, rensar ur skafferiet och bygger torn med konservburkarna ;-), målar på väggen om hon hittar en penna... bland annat. ;-)) Och trotsig har hon blivit också, och vilket humör hon har sen!

Pojkarna var två små änglar i den åldern jämfört med Isabelle. Puh... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0